SEO a PPC

SEO

SEO je zkratka z anglického výrazu Search Engine Optimization. Do češtiny se překládá jako optimalizace pro vyhledávače.

Nejčastějším způsobem nalezení informací na Internetu jsou vyhledávače. Mezi nejoblíbenější vyhledávače u nás patří Seznam a Google, v zahraničí Google, Bing, Yandex, Baidu a Naver. Vyhledávání je natolik frekventovanou aktivitou uživatelů internetu, že přední pořadí ve výsledcích vyhledávání je extrémně cenné. Převážná většina uživatelů klikne na několik prvních odkazů a jejich ochota kliknout na nižší odkazy v pořadí výrazně klesá. Málokdy uživatel navštíví druhou nebo další stránku výsledků.

Optimalizace pro vyhledávače je proces ovlivňující viditelnost webové stránky v „přirozených" neboli organických neboli neplacených výsledcích vyhledávání. Obecně platí, že čím výše a čím častěji se webová stránka objeví v seznamu výsledků vyhledávání, tím více uživatelů internetu tuto stránku navštíví.

Cílem SEO je přivést na váš web relevantní návštěvníky, kteří následně provedou akci, kvůli které je web vytvořen (nákup v e-shopu, odeslání poptávky zákazníkem).

Optimalizovaný web pro vyhledávače

  • obsahuje dostatek relevantního, kvalitního a aktuálního obsahu
  • je populární a tedy přirozeně odkazovaný z jiných, zejména významných webů
  • je přístupný uživatelům i vyhledávačům
  • je rychlý z pohledu uživatelů i vyhledávačů
  • netrpí technickými problémy

 

Optimalizace obsahu, klíčová slova

I když je důležité plně se soustředit na čtenáře a kvalitu obsahu vašeho webu, je stále potřeba optimalizovat obsah webu také s ohledem na vyhledávače. Klíčové slovo (nebo fráze), jehož prostřednictvím zákazník najde vaši webovou stránku v internetovém vyhledávači. Klíčové slovo by mělo odrážet, o čem vaše webové stránky jsou. Vaše stránky by měly pojednávat o jednom hlavním tématu. Vyberte klíčové slovo, které:

  • představuje dobře obsah vašeho webu
  • bude pravděpodobně použito většinou uživatelů při hledání daného hlavního tématu

 

Budování zpětných odkazů

Velmi důležitým faktorem v tom, jak dobře se vaše stránky objevují ve výsledcích vyhledávání je počet kvalitních a relevantních odkazů směřujících na vaše stránky.

 

Design webových stránek s důrazem na SEO připravenost

Velmi často web designéři tvoří webové stránky, které vypadají pěkně, ale jsou jen velmi obtížně optimalizovatelné pro vyhledávače. Naše systémy obsahují všechny nezbytné prvky pro snadný start optimalizace stránek na zvolená klíčová slova či fráze.

 

PPC reklamní kampaně

Nedosahuje Váš web takových výsledků, jaké jste si představovali? Chyba bude možná v nedostatečném marketingu. Vhodným způsobem, jak na svůj web přivést návštěvníky, je vhodná do PPC reklama. Jedná se o reklamu, za kterou platíte až ve chvíli, kdy na ni uživatel klikne ( název PPC = Pay Per Click – platba za kliknutí).

PPC reklama je stále jednou z nejefektivnějších metod inzerce na internetu. Na rozdíl od bannerové reklamy disponuje lepším cílením, nízkou a především férovou cenou (platíte jen v momentě, kdy reklama uživatele zaujme).

Na českém trhu lze využít nabídky placené reklamy od společnosti Google – AdWords nebo Seznam.cz –Sklik.

Výhody PPC kampaně

  • Přesné cílení – reklama se zobrazuje uživatelům, kteří přímo hledají Váš nebo jemu podobný produkt či službu
  • Cenově výhodné – platíte za kliknutí na reklamu. Platíte tedy jen v případě, kdy o Váš produkt někdo projeví bližší zájem
  • Flexibilita – PPC reklama umožňuje snadnou a rychlou změnu inzerátu
  • Měřitelnost – pohodlné vyhodnocení kampaně

Výsledkem SEO i PPC by měly být konverze (objednávky v e-shopu, poptávky od klientů).

 

 

 

 
Nahoru
 
Sdílet na: