Základy SEO

Základní SEO parametry, se kterými se budete potkávat při každodenní práci s webem

V tomto článku naleznete některá základní pravidla pro práci se SEO parametry, které můžete nastavovat v našich aplikací prostřednictvím administrace. Pro hlubší analýzu vašich SEO potřeb doporučujeme kontaktovat specialistu, kterého Vám rádi zprostředkujeme přes naše obchodní oddělení.

 

Titulek (title)

Titulek stránky je důležité zadat věcně a výstižně, objeví se ve výsledku vyhledávání a zároveň v historii hledání vašich uživatelů a v horním pruhu prohlížečů. Titulek by měl odpovídat obsahu stránky. 

 

Krátký popis (meta tag description)

U každé jednotlivé stránky vašeho webu máte možnost nastavit její originální popis (kolonka popis v administraci). Tento popis je pak důležitým zdrojem při identifikaci témat, o kterých daná stránka vypovídá. Doporučení: Ideální délka popisu stránek je cca 20 slov. Mezi těmito slovy by se měla objevit především ta, která jsou klíčová pro obsah dané stránky. Zároveň se však neomezujte pouze na výpis klíčových slov a dbejte celkové srozumitelnosti popisku. Příklad: Přehled služeb nabízených stavební společností Novák v oboru: zednické práce, pokrývačské práce, zateplení fasád a izolace střech.

 

Strukturování textu (nadpisy h1, h2 ... )

Stejně jako klasický čtenář, i robot vyhledávače vyhodnocuje důležitost slova podle jeho umístění a funkce v textu. Uvede-li se klíčové slovo v nadpisu stránky, pak jej vyhledávač považuje za důležitější. Doporučení: Strukturujte delší text jednotlivých stránek do krátkých odstavců, které opatřujte nadpisy. Pokud pak do nadpisu vložíte klíčová slova vystihující obsah jednotlivých odstavců, pak pomůžete nejen přehlednosti stránek pro roboty, ale i pro klasické (živé) návštěvníky.

 

Odkazy uvnitř stránek

Cesta k jednotlivým stránkám webu by se neměla omezovat pouze na jejich zakotvení v hlavním menu. Tvorbou odkazů uvnitř stránek usnadníte orientaci zákazníka v obsahu a zároveň zajistíte dobrou indexaci všech podstránek webu. Doporučení: Kdykoliv se v textu objeví slovo, o němž detailněji pojednává jiná ze stránek vašeho webu, pak by mělo být odkazem na ní.

 

Formátování písma

Nepodtrhávat nápisy - Podtrženým textem se na internetu označuje odkaz - tedy položka, která někam směřuje a na níž lze kliknout. Označování odkazu probíhá automaticky. Pokud bude podtrhovat i jiné texty, tak tím budete mást.
Neměnit druh písma - Námi vytvořený web má druhy písma již předdefinovány. Jejich změna, nejenže nepřispěje ke grafické ucelenosti webu, ale zároveň se může stát, že Vámi zvolené písmo nebude mít koncový uživatel nainstalováno.

 
Nahoru
 
Sdílet na: